ЧИННИКИ ПРОСТОРОВОГО РОЗВИТКУ ТОРГОВЕЛЬНИХ МЕРЕЖ У ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Вікторія КЛАПЧУК
Львівський національний університет імені Івана Франка, Україна
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Анотація:
У результаті дослідження торговельних мереж Львівської області, визначено основні чинники, які мають найбільший вплив на розвиток сучасних закладів сфери торгівлі. А саме виділено такі групи чинників: економіко-географічні; демографічні та розселенські; соціальні та інші. Одним із найважливіших показників економіко-географічних чинників є купівельна спроможність населення, яка залежить від рівня його доходів, що дозволяє витрачати більше чи менше ресурсів на купівлю продукції. Встановлено, що вплив доходів і витрат населення впливає на розміщення торговельної мережі. Виявлено взаємозалежність між кількістю населення та розвитком торговельних мереж. Так, кількість населення Львівської області є найбільшою серед інших областей Західного регіону, а тому тут зосереджена найбільша кількість споживачів. Найбільше місто у даному регіоні – Львів, тут зосереджено найбільше торгівельних мереж. Серед міст обласного значення вирізняються міста Дрогобич і Червоноград, а по районах першість мають Яворівський, Жовківський і Пустомитівський. Також проаналізовано залежність між щільністю населення та часткою торговельних мереж у районах та містах обласного значення. Показники щільності населення у більшості співпадають із показниками частки торговельних мереж. Для Львівської області серед соціальних чинників найбільш характерним є «патріотичне споживання». Серед інших важливих чинників виділено показники наявності продовольчих ринків, географічне положення та ін. Наявність продовольчих ринків частково зменшує кількість споживачів у сучасних закладах торгівлі. Географічне положення декількох районів до країн ЄС впливає на розвиток торговельних мереж.
Ключові слова:
торговельна мережа, економіко-географічні чинники, демографічні та розселенські чинники, соціальні чинники, консюмеризм, «патріотичне споживання»
Мова:
українська
DOI: https://doi.org/10.17721/2413-7154/2017.78.26-34
Рекомендуємо цитувати цю статтю так: Klapchuk, V. (2017). Factors of the spatial development of retailers in the Lviv region. Ekonomichna ta Sotsialna Geografiya, 78, 26-34 (in Ukrainian, abstr. in English), https://doi.org/10.17721/2413-7154/2017.78.26-34.